11 Ekim 2019 Cuma

Pencere




Gözlerimi dikmiş  gökyüzüne bakıyorum ve ne yazsam diyorum.

80'ler dizisine sardım bu ara  onu m u yazsam ...içinde artık görmediğim abim var da ondan sardım  ah ah. Ölüsü olan bir gün delisi olan her gün ağlarmış. Bizimki de deli olmalı ki ailesine sırtını döndü gitti. İnsanın hayatta başka neyi var ?Annesini babasın kardeşini  terk edenin yalnızlığına acımaktan başka ne gelir elimden?O'nu mu yazsam?



Cahit Sıtkı'dan bir şiir gelip takılmış dilime mır mır onu mırıldanıyorum fonda Erik Satie (tık)  çalarken :

Yaşım ilerledikçe daha çok anlıyorum
Ne büyük nimet olduğunu ah ey güzel gün
Boş yere üzülmekte mana yok anlıyorum
Kadrini bilmek lazım artık her açan gülün
Şükretmek türküsüne daldaki her bülbülün
Yanmak da olsa artık aşk ile yaşıyorum.

Manzarama bakıyorum alışmış gözlerin  yavanlığından kurtulmaya çalışarak. 
Sevdiğim odam, sevdiğim işim, sevdiğim insanları barındıran bilgisayar ekranı, sevdiğim  mevsim, sevdiğim yağmur kokusu var o manzarada. Ve bir de mai'ye olan özlemim. Her mevsim kendini değiştiren dostum ağaç da görünüyor. Şanslı mıyım neyim ben?

Yaşım ilerledikçe daha çok anlıyorum
Ne büyük nimet olduğunu ah ey güzel gün
Boş yere üzülmekte mana yok anlıyorum




14 yorum :

  1. Varken yok olmayı neden tercih ederler ki insanlar... Şunun şurası zaten hepimiz içimizde avuç içi kadarız :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyorum ki Şebnem, çocukluğunda kalanı hatırlayıp özlüyorsun aslında belki bugünkünü kabullenemediğinden.

      Bilemedim ne vakit bu kadar kendine acımasız oldu kardeş denen varlık...

      Sil
  2. ne tatlı bi fotoğraf, atari mi nedir o tvdeki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1988 filandır Burcu. Atari evet, uçak mı düşürüyorduk ne.
      Duvar kağıtları , abim, hırkalar filan..ne güzel günlerdi.
      O yüzden izliyorum herhalde 80'leri

      Sil
  3. Ah Cahit Sıtkı.. ne çok severim...

    sevgiler mai...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen şiirin hakkını veren bir güzelliksin Bahar..sevgiler benden sana

      Sil
  4. Ah Kadriyem, insan öyle üzülüyor ki bu daha yaşarken kaybettiği sevdiklerine. Seni çok iyi anlıyorum, böyle kardeş gibi büyüdüğüm kuzenimi görmeyeli yıllar oldu. Bu kısacık hayatta neden sevdiklerinden uzaklaşır ki insanlar...

    Neyse ki tutunacağımız yemyeşil dallar var, sımsıcak yürekler, masmavi denizler, rengârenk çiçekler var..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan'ım,

      Neyse ki tutunacağımız yemyeşil dallar var, sımsıcak yürekler, masmavi denizler, rengârenk çiçekler var.. Ve neyse ki bunları hatırlatan güzel insanlar da var.

      Bitmemiş öyküye son yazılmazmış. Bakalım bu öykü nasıl devam edecek :-( Kuzenin için de üzgünüm :-(

      Sevgiler

      Sil
  5. of ya gözlerim yaşardı, kardeşin bi de o ikinizin fotosu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çağla,

      O kadar etkinliğin yoğunluğun içerisinde nasıl oluyor da bu kadar ayrıntıyı ve satır arasındaki kırgınlığı yakalayarak okuyorsun?

      Sağol....çok sağol

      Sil
    2. bi de satie demişsin yaa, bi de kurt weill var bak şarkılarıııı :) ute lemper diye biri sölüyo şarkılarınııı :)

      Sil
  6. kurt weill harikaymış. Bir de senin seneler evvel bir hikayende fransızca bir şarkı vardı, bütün sene açıp açıp dinlemiştim onu.

    Mersiiiiiii :-)

    YanıtlaSil