22 Haziran 2022 Çarşamba

Çerağan Vakti

 
Hafta sonu Nehir üniversite sınavına girdi.

Özer ile kapıya yakın bir cafeye attık kendimizi.

Gözümüz çıkış kapısında..küçücüğümüzün  sınav çıkışını bekledik.

Diğer masalardaki veliler matematiğin belirleyiciliğinden,  her şeyin ne kadar pahalandığından, park yeri sorunlarından konuşuyordu.

Biz , Özer ile her zamanki sessizliğimizi muhafaza edip birbirimize eşlik ettik.

Kolay değildir sessizliği paylaşmak. Sağlam dostluk ister.

Diğer veliler gibi çok endişeli, çok düşünceli değildim açıkçası.

Türkiye'de yaşıyorum, kızımın matematik yeteneği 62'den tavşan çizmekten ibaret.

Ve hayatın sürprizlerle dolu olduğunu biliyorum.

İnsan  plan yapar kader gülermiş.

Öyle her şeyi  motif motif takmanın alemi yok...vallahi diyorum.

50'li yaşlar güzel yaşlar, diyeyim ben size :-)


Ben, çocuklarımı bu geri zekalı sistem öğütsün diye dünyaya getirmedim. Buna izin verecek de değilim!


Nehir'e "elinden gelenin en iyisini yapmakla mükelleftin, çabaladığını gördüm izledim. İyi olacak kızım" dan başka bir şey demedim.

Sınavı nasıl geçti bilmiyorum.

O da anlatmadı.

Bizimle konuşmuyor dedim Özer'e.
Ziyanı yok dedi.


....gülüşü yeter bize...


Günün şarkısı Nehir'ime ve tüm kardelenlere gelsin..





16 yorum :

  1. Ya ne güzel yazmışsın, dilediğinizin en güzeli olsun umarım. Ziyanı yok cidden, gülmek yeter :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi,

      Yüzleri hep gülsün diye toplu halde debelenmemiz :-) Aslında düşününce hepsi saçma geliyor. Sağolasın sevecen yorumun için..sevgiler

      Sil
  2. Yaa inanmıyorum benim kızımda girdi sınava, ilk gün o da bizimle konuşmadı 35,36 mat net yapıyordu tyt de ortalama 31 mat işaretlemiş meğer , fakat gülüşü de yoktu bizimkinin . Diğer gün dedim eyvah kan kusturacak bize, ayt den gülerek çıktı neyseki :) Güzel okullara yerleşsinler dilerim, istedikleri meslekleri edinsin kızlarımız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aytacrafts,

      Hep umur değil mi bizi ayakta tutan. Bu zamanda ne zor şey anne-baba olmak. Umarım gönlündekinden de güzelini alır kızın.

      İkinize de sevgiler benden

      Sil
  3. İnşallah sınavı güzel geçmiştir. Sistem kötü ama ne yazık ki mahkum ediyor bizi istemesek de.. En azından çocuklarımızı darlamayarak bir şekilde destek olmak yapılacak en iyi şey:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,

      Filmdeki en sevdiğim sözdü : Korkun seni mahkum eder, umudun seni özgür bırakır. Haklısın sistem bizi mahküm ediyor ne kadar debelensek ve karşı koysak da ama umudu arka cebimde taşıyorum özgür kalmak ve çocuklarımın özgür yaşaması adına.Dur bakalım neler göreceğiz :)Sevgiler

      Sil
  4. Çok tatlısınız yaaa. O güzel gülüşleri yeter evlatlarımızın. Umarım mutlu olacakları yerlerde olurlar. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone,

      Sen de çok tatlısınnnnnnn :))) Çerağan vakti...gülecek yüzleri inşallah. Sevgiler

      Sil
  5. Çocukların hem potansiyellerini öğüten hem de ufuklarını daraltan bir sistem için perişan olmak zorunda kaldığımız doğrudur,nasıl bir yol izlemeli bilemiyorum..ben şahsen bir yabancı dil öğretip matematiğinin de iyi olmasına önem verdim gerisi ne olur nasıl olur hiç bir fikrim yok..elimden geldiği kadar da okullarda öğretilmeyenleri öğretmeye çabalıyorum hayırlısını dilerim Allahtan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kiremithanem,

      Yazının adı o yüzden Çerağan Vakti :) Bitecek bu saçmalıklar inşallah ne diyeyim? Matematik evernsel bir dil, yeteneği varsa iyi etmişsin, yabancı dil de keza en faydalı anahtar artık. Güzel olmuş, inşallah yolu açık yüzü gül olur..sevgielr

      Sil
  6. o içten gülüşleri yeter:) hakkınıza hayırlısı olsun.. sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren,

      Gerisi yalan valla yaaa :-)) sağolasın, sevgiler bizden

      Sil
  7. Hayat onu en güzel yere götürsün Maim, bu yerin matematikle, tarihle, üç yanlış bir doğruyu götürürle falan alâkası olmaz. Gülümseyişi hep parıldasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan'ım,

      O kadar güzel ve doğru ki söylediğin.. yeter ki gülsün yüzleri, yeter ki mutlu olsunlar hep

      Sevgiler koskocaman

      Sil
  8. ne güzel demişsin, çok duygulu, gülüşü yeter evet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,

      Başarı mutlu olmak değil mi zaten? Başarılı olsun hepsi inşallah :-)

      Sevgiler

      Sil