15 Ocak 2015 Perşembe

Mavi Bilye



Mesleki eğitim seminerlerinden birinde, yine aynı şeyleri dinlemekten yılmış biri olarak oturuyordum.Değişiklik olsun diye bazen, ukalalık edeyim, çıkayım adamın lafını ben tamamlayayım istiyordum.

Mesleğim Tanıtım ve Halkla İlişkiler Uzmanı. İş yeri belli. Alan belli..e ama senelerdir aynı konuda seminer verecek adam çağırılmaz ki. Biraz da farklı destekler, farklı bakış açıları,farklı bilgilerle tamamlanmak lazım di mi?

Neyse, kadere isyan yaşlarım geçmiş, "he he" diyerek bildiğimi okuma yaşlarındaydım. Seminerde arkalarda bir koltuk buldum,bacak bacak üstüne attım ve heybemden kitabımı çıkarttım. Kitabımla haşır neşir olacağım en az bir saatin keyfine yoğunlaştım.

Arada bir gülüşmelerin neden olduğu kulak kabartmalarım haricinde farkında bile değildim bir seminerde olduğumu. 

Öyle okuyorum ben;bu dünyadan kopuk, kitabın içinde yaşayarak.

Sonra sessizlik kulağımı tırmaladı. Salonda alışkın olmadığım bir suskunluk vardı.Toparlanarak diğeldim. Konuşmacı didaktiklikten uzak tonlama ile bir şey anlatıyordu.

Off nasılsa biliyorumdur ön yargısına yenik düşmediğim için şükrettiğim anlardan biri o işte. Anlattığı şey, ömür boyu hayata ve olaylara bakış açımı değiştirdi ; çünkü haklı olduğunu biliyordum ve ona inandım.


Anlattığı şey, yarınlarda vazgeçmeyişimdi, umudun matematiksel tanımıydı.

"Her şeyi bildiğinizi düşünebilirsiniz,en basit sorularda en büyük yanılgılar gizlidir aslında" diyordu hoca."Şimdi size bir soru soracağım."

-Bir torbada bilyeler var.20 tane. 3 beyaz,3 siyah,5 pembe,4 yeşil,2 sarı,2 turuncu,1 mavi. Elinizi daldırıyorsunuz ve çekiyorsunuz. Maviyi bulma ihtimaliniz nedir.


Salonda mırıltılar yükseldi ve bir saniye önce bir saniye sonrasında aynı cevabı yüksek sesle söyleyenlerin sesi ortamı doldurdu:

- yirmide bir hocam
-yüzde on hocam
-hiç şansınız yok hocam


Hoca, tebessümü sakin salona bakıyordu.

-Bilemediniz..dedi. Şansım %50

-Nasıl yaaa diye isyankar sesler yükseldi.


Hoca yine gülümsüyordu

-O bilye ya mavidir , ya değildir. Şansınız her zaman %50 'dir. şansınızı zihninizde azaltan, umutsuzluğu yaratan her zaman sadece sizsiniz.


Ne elimi torbaya daldırmaktan korkarım, ne ya olmazsalar dert olur gönlüme.
Ne zaman umutsuzluğa kapılacak olsam, mavi bilyenin sıcaklığı vurur elime



34 yorum :

  1. vaaaaoovv ne güzel demiş. hemen olasılık hesabına kalkıyoruz di mi ihtimalleri küçültüyoruz. bayıldım!. o son şiirin nasıl bişidir hedefi 12 den vurdu <3 çook beğendim paylaşımını, büyük artılar kattı bana sağol ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başkan, %100 yaparım dediğimiz neyi yapmadık diye bi düşün bak.
      Yok yere karartıyoruz enseyi çok zaman.

      Sevgiler ,sevgiler, sevgiler

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Farkına varmak zaman alsa da bir yerden sonrasını bu düşünce ile yoğurabilmek dahi güzel oldu Hatice. Çok sağol :-)

      Sil
  3. çok sevdim! hele o son noktayı koyduğun iki cümlelik şiir beni benden aldı:)
    severim gönlünü de seni de..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdin mi sahi ?
      Sen de bi mavi bilyesin biliyosun de mi?

      Sil
  4. ya ben en kısa zamanda bööle bilye foto çalışma yapçam...evet evet yapçam çok hoşuma giiti :):) Close Up yapçam hatta..:) yazı güzel bilyede güzel..neyse kaçtım ben bir Finans Uzmanı olaraktan:):) Pehhhh çok havalıyım yeminlen :):) havalıyım dimi Kadriye? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki satıra bi dünya sığdırmışsın
      senden havalısı olmaz müsterih ol :-)

      Finans,fotoğraf,acele,hayaller,hevesler,gerçekler,neşe,espri....

      bak etiketleri görüyo musun?

      Sil
  5. Bazı cümlelerin dank etmesi için yer,zaman,ruh hali çokkk önemli di mi Kadriye? Çok güzel bir örnek gerçekten...dene dene dene...
    "Denemeden nelere gücünün yeteceğini nereden bileceksin"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle doğru Sertaç. O salonda yüz kişiydik belki ;kaçı aldı benim aldığım dersi?
      Denemek ve bir bedel ödemeyi kabul ederek yola çıkmak değil mi tüm hayalleri gerçek kılan?

      Sil
  6. Çok güzel bir ders. Not alıcam bi köşeye bunu. Teşekkürler. :) Yalnız o ilk fotodaki bilyeleri ne severim ben, ne severim... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mimikli Böcek,

      Bilye oynar mıydın yoksa sadece dokunmasını,renklerin parlak akışını mı seviyorsun merak ettim.
      Bu dersi ben de not ettim ve hep güncelde tutuyorum, faydasını da çok gördüm gerçekten

      Sil
  7. Ben de hemen içmiden yirmide bir demiştim:))) farklı bakış açısıyla bakmak bu olsa gerek...
    güzelmiş teşekkürler beybisi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek Müjde, ben teşekkür ederim yorumların ve duygu-düşünceni paylaştığın için :-)

      Sil
  8. İsabet diye ben buna derim, yine güzel anlatımınla yüreğimi tam 12 den vurdun ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnemm,

      Güzel yorumunla gönlümü şenlendiren kadın :çok teşekkür ederim :-)

      Sevgiler

      Sil
  9. Merhabalar Kadriye hanım, bu ilginç ve insanı 'uyandıran' yazınız için teşekkür ediyorum. Aslında bu kadar basit galiba, şansımızı belirleyen bazen de bakış açımız olabiliyor...Ve yaratıcılığı sınırlandıran eğitim sistemimizinde bunda etkili olduğunu düşünüyorum. Güzel günler olsun, paylaşıyorum izninizle :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Levent Bey, paylaşmanız beni mutlu eder,çok teşekkür ederim.
      Eğitim sistemi ancak bu kadar kötüleştirilebilirdi, çok haklısınız. Yaratıcılık, analitik düşünme,sorgulama,yargılama çocuklarımızdan çok uzak ama osmanlıca öğrenecekler ya o yeter dünyayı kurtarmalarına :-((

      Yine de torbadan mavi bilyeyi çekeceğimize ve tüm bu olumsuzlukları geride bırakıp telafi edebileceğimize gönülden inanıyorum.
      Öfke, umudu yenmedi henüz.

      İyi dileklerimle..

      Sil
  10. Kadriyecim ne güzel yazı olmuş..İnsanı bir an düşündürüyor...Ve diyorsun ne kadar haklı her zaman % 50 hatta ve hatta çok ama çokkkkk istersen %100. ne dersin?? sevgiler..Yüreğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neye inanırsak onu yaşıyoruz galiba Güliz.
      Güzele inanalım,güzeli yaşayalım dilerim :-)

      Sil
  11. 5 tane pembenin,4 tane yeşilin ve diğerlerinin arasından sıyrılıp ,sadece 1 tane olan mavinin ("işte ben geldim.) deme oranı yüzde 50..gerçekten çok ilginç..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç ve sevdiğim bir sıradışılık bu.
      Beğendiğinize sevindim.

      Sil
  12. Oo güzel bir bakış açısı, tuttum bunu, bırakmam artık :)) Resimler de çok iç açıcı olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bırakma ki hep seninle olsun :-)

      Sil
    2. Sizi takipteyim banada beklerin Ayseninyaptiklari.blogspot.com

      Sil
    3. Hoşgeldiniz, memnuniyetle gelirim :-)

      Sil
  13. kadriye,
    bu yazıyı her okuyuşum yenidir benim için,aynı hevesle okurum,kazancım %100 dür:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana bir kaşık maya lazım mutluluk için Havva..sen biri bin ediveriyorsun zaten.

      Sevgiler

      Sil
  14. Olaya positiv yaklasmak ne kadar önemli.%50 basarma ihtimali %50 kaybetme olasiligindan daha iyidir her zaman.Bu güzel paylasim,olumlu bakis acisi icin tesekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif aldıysanız ve sizin de bakış açınızda olumlu bir değişiklik yarattıysa ne mutlu bana :-) Sevgiler

      Sil
  15. Misketlerin fotoğrafına hayran hayran bakmasam, ben de kaçıracaktım bu güzel yazıyı:-) Yüzde elli ha, bayıldım:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman iyi ki kocaman güzel misketler koymuşum sayfama
      Senin "bir" deki güzel kar fotoğrafına da ben bayıldım.

      Evet, %50 her zaman bizim olan :-)

      Sevgiler Handan

      Sil