25 Nisan 2016 Pazartesi

Bülbülü Öldürmek

Dayanılmaz olunca insanların renkleri ve silüetleri bir kez daha kaçmak ve unutmak ihtiyacı hissettim  tutkuyla ve isyanla.

Evdeki kitapları bir bir  dolaştım ;bu sefer tekrar değil yeni bir aşk arıyordum doğrusu.

Selin'e aldığım kitaplara göz gezdirirken bana daha evvel okuduğum ve çok sevdiğim bir kitabı anımsattığı için elime aldım o kitabı.

Cehalet...nasıl bilmezmişim bunca bilineni..dünyanın yarısı Atticus ile tanışmış ve onun hayranı olmuşken ben varlığından bihaber sarsuk sarsuk gezinmişim mavi gezegende

Tanışmanın vakti zamanı gelince, rüzgarın esintisinde konuverdi avucuma Atticus,Scot ve Jem.

Tesadüfleri seviyorum.

Kitap'tan en sevdiğim cümlelerinbaşında bu vardı : Sıfatları çıkarırsan gerçekler kalır

Ve sonra bunlar...

İş hayatının ve sevemediğim İstanbul'un debdebesinde içimde ne kadar Atticus var sorgusuna giriştim hemen durmaksızın.

Bir gıdım bile Atticus bulursam içimde,sarıp sarmalayıp nakşedeceğim zedelenmesin ve hep var olsun diye...

Unutmak ve kaçmak istediğim için sığındığım satırlarda hep yeni bir bakış açısı, yeni  bir silah, yeni bir umutla dönüyorum hayata ama hep o anlayan ve anlatan insanlara -keşke sahiden olsalar diyerek- duyduğum sınırsız özlemlerle...









Ve şimdi de büyük bir keyifle kitabın devamını elimde ; ya biterse korkusunda ağır aksak okumaya çalışırken merak ve sürükleyicilik yüzünde nefes alamadan okuduğum.

8 yorum :

  1. Filmi de çok güzel :) Ama ikinci kitabı okumadım, ilkinin büyüsünü kaçıracak gibi, bakalım sen beğenecek misin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci kitap aldı götürdü,,90'dan çaktı golü Handan.
      Vallahi oku :-)

      Sil
  2. Çocukken arkası yarın gibi çocuk bahçesinde dinlemiştim, müziğini hala hatırlarım. Unutulmazdı. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben nasıl ve neden bihaber yaşamışım bunca muhteşem bir şeyden?
      Atticus'suz geçen her yılıma acıdım Müjde :-)

      Teşekkürler

      Sil
  3. okudum filmini de izledim ama hiçbişi hatırlamıyom :) güzeldi diye hatırlıyom sadece :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini izlemeyi kafaya koydum
      Unutacağım bi kitap değildi benim Deep :-)

      Sil
  4. ne güzel anlatmışsın satırlarda, insan olduğumu hatırlatan kitaplardan biri Bülbülü Öldürmek, diğerini okumamıştım okuyayım bari ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuyabildin mi Gonca'm ?
      Senin değerli yorumlarınla bu kitabı bir de senden dinlemeyi ne çok isterim ben

      Sevgiler

      Sil