16 Mart 2021 Salı

Morgue Sokağı Cinayetleri , Edgar Allan Poe


 Edgar Allan Poe nasıl bir ruha sahip, gerçek bir profesyonel onu incelese ne sonuç çıkardı çok merak ediyorum. Normal olmayan ama kesinlikle güçlü sanatsal dokuya sahip bir "dünyası" var. 

Bu minik kitap okurken istemeden de olsa kendimi kaptırdığım, o yüzden iş yerinde kapımı çalıp odama girmek isteyen olduğunda yerimden sıçradığım bir sürükleyici "psikopatlığa" sahip. 

Sonsuzluğa inanışı hayatı değersizleştiriyor aslında.

Sevgili kıvırcık kızım Selin'imin deyişiyle "yolculukta tek tek okunacak öyküler  bunlar..." benim yaptığım gibi ardışık okuduğunuzda azcık bi suyunuz bulanıyor ama tadı da damağınızda kalıyor. Poe, çok  sevdiklerimden. 


Kitapta bir öyküde kahraman bir müzik çalıyor ve ben  bu zihne sahip birinin öyküsünde yer vermek istediği müziği deli gibi merak edip hemen dinlemeye koyuldum. Çok da beğendim. Sizler de dinlemek isterseniz:




Gelelim alıntılarıma:


  • Qui n'a plus qu'un moment á vivre 

        N'a plus rien á dissimuler.*


         Sadece bir anlık ömrü kalanın

         Artık gizleyeceği bir şey yoktur.


  • Bir haksızlık, onu düzenleyen kişi ceza gördüğünde düzeltilmiş sayılmaz.;ayrıca intikam alan kişi karşısındakine bunu kimin yaptığını hşissettirmezse haksızlık yine düzeltilmiş olmaz.


  • Nemo me impuna lacessit

        Bana yapılan hiçbir hakaret karşılıksız kalmaz.


  • En iyi, iyinin düşmanıdır.

15 yorum :

  1. Bu kitabını okumadım ama Kızıl Ölümün Maskesi'ni okumuştum. Gerçekten inanılmaz bir anlatım tarzı ve hayal gücü var yazarın. İnsan ister istemez geriliyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,

      Arkadaşım olsun istemezdim Edgar Allan Poe'nun :-))))))))))

      Sevgiler

      Sil
  2. Edgar allan Poe'nin bütün hikayelerinin olduğu kitabı almıştım. Henüz bitiremedim. Muhtemelen bu hikayede vardır o kitapta.
    Şuan aklımda kalan Hans Pfaall Diye Birinin Benzeri Görülmemiş Serüveni adlı hikayesi idi. Çok farklı gelmişti bana.
    Seninde bahsettiğin bu hikayeye geldiğimde beğeneceğime eminim. Tavsiyen için teşekkürler. Emeğine sağlık. Saygılarımla. Vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meczup Yazar,

      Bu da hikayeler demeti olan bir kitap aslında. Hiç bir hikayesi diğerine benzemiyor...gerçekten hoş bir şey bu.

      Sevgiler

      Sil
  3. Okuduğum bir kitapta geçtiği için merak etmistim ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,

      Sen de meraklısın he..bu, çeperleri sürekli genişleyen bir beyin demektir ki "bayılırımmmm"

      Sevgiler

      Sil
  4. Müzik şahaneymiş. Şimdi blogları gezinirken bana eşlik edecek kendisi ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı Şebnem,

      Sen sana eşlik edecek güzel şeyler bulmakta hiç zorlanmayacaksın ömrün boyunca sanırım. Seni okuyunca hep gülümsüyorum ben.

      Sevgiler

      Sil
  5. Poe'nun öykülerini seviyorum :) gerçek üstü kurguları, şiirsel dili ve farklı yaklaşımları olağanüstü:)
    nice güzel okumaların olsunn...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz sürenimcimmm,

      Şiirleri de öyle di mi doğru söylüyorsun. Bir ara şiirlerine de el atayım onun.

      Sevgiler

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. Deep,

      Filmini izlemedim doğrusu, geniş bir vakit bakayım merak ettim sağol

      Sevgiler

      Sil
  7. İlkay ,

    Mutlaka okunması gereken bir yazar. Kimse aynı yorumuyapmıyor eserleri hakkında ama derin ve farklı, iyi ve nitelikli olduğu konusunda kimse tartışmıyor da..

    Sevgiler

    YanıtlaSil