10 Mart 2021 Çarşamba

AĞAÇ EV SOHBETLERİ 81

"Ağaç Ev Sohbetleri " beni de sardı  demiştim. Bu hafta da keyifle katıldım tabii kiii...


Bu hafta Gülten Çapkın ve yeğenleri  (https://gultencapkin.blogspot.com/2021/03/agac-ev-sohbetlerinde-bu-hafta-konuyu.html) belirlemiş konuyu :  Eğer hayvanlarla konuşabilme yeteneğiniz olsa hangi hayvanla konuşurdunuz? Hangi hayvanı kendinize yakın buluyorsunuz ve neler sorardınız?



Kedimiz olalı kedi videoları (eğlenceli kedi videolarına şahane bir örnek için tık lütfen ) izleyeli  "neyin kafasındasın sen" sorusunu sormayı nasıl da çok istiyorum. Direkt önce onlarla konuşup bunu sormayı, ve bizim gözümüzden şapşik görünen kedilerin gözünden bizim nasıl göründüğümüzü bilmeyi isterdim.

Sonra vahşi atlarla konuşmak isterdim. Rüzgarla yarışmanın nasıl bir duygu olduğunu sorardım. Cevabını her gün dinleyebileceğim bir soru olurdu. Onlara Murathan Mungan'ın o harikulade şiirinde kendilerinden bahsedildiğini ve beni derin bir hüzne boğduklarını bilip bilmediklerini de sorardım:

"vahşi siyah atlardık
kentin ışıklı çöllerinde kendi izini arayan
deri ceketlerimize sığdıramadığımız düşlerimiz kadar
asık ve düşmandık
dünya acıtırdı bizi. her şey kanatır, her şey yaralardı
sevişmek çekip çıkarmazdı bizi derinliğimizden
öfkemizi dindirmezdi hiçbir şey
geceleri uyuyamayan çocuklardık,
otobüs garlarında uzun maceralara umar
apansız yolculuklara çıkardık"


Sonra dağ kartalı (ennnnnn sevdiğim) ile konuşurdum. Seçilmiş yalnızlığın sıkıcı yanı var mı ve göklerde özgürce süzülmek, herkese ve her şeye o kadar yukardan bakıp yine de detayları görmek nasıl bir güzel duygu bana da anlatsana derdim.


Aslanlarla da konuşmak isterdim . Bir günde elli kere niye çiftleşiyorsunuz siz manyak mısınız başka işiniz yok mu derdim mesela.  Memleket meselelerine sarın onları konuşun..dimi ya? Nasihat verirdim onlara.


Kendime yakın bulduğum hayvan yok, bir çoğundan bir takın şeyleri kendime yakın buluyorum ama öyle "şuna da bayılırım" dediğim yok. Oysa ne gariptir, daha erken yıllarımda kendime yakın bulduğum ve bayılıbayılıverdiğim bir çok hayvan vardı. 


Zaman ne çok şeyi alıp götürüyor bizden...Nasıl da değişiveriyor önceliklerimiz ve sevdiklerimiz ve onayladıklarımız ve vazgeçemediklerimiz.

Minnacık soru ama şaşırttı beni :-)

15 yorum :

  1. aldım linkini şimdi yazımın yorumlarına, okumaya sonra gelcem :) bu arada bugün yeni kelime oyunu da başlıyor, kelimeleri kedi mırıltısı arkadaşımız momentos'un blogundaki arapça farsça osmanlıca kelimeler arasında seçmiştiydii :)

    YanıtlaSil
  2. Kedinin tepkisi her şeyi açıklıyor:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,

      Kör gözlerine parmak girsin...anlamayan hala anlamadı ya :-))))))))))))))

      Sevgiler

      Sil
  3. Kedinin ifadesi çok hoş. :) Şiir de güzelmiş. Ne çok sormak istediğiniz şey varmış. Güzel bir yazıydı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. duygu emanet,

      Merak bitmez bir deniz bende sorma :-) Teşekkürler ve sevgiler

      Sil
  4. Kadriyeciğim ben de kedim Bücürük'le ve her kediyle konuşabilmeyi çok isterdim.
    Gülümseyerek okudum canım, sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde'cim,

      Sen konuşma kediyle mediyle...zaten empatinin dibini sıyırmışsın, herkesin yerine üzülüp herkesin yerine kızıyorsun. Hasta olursun sen konuşma bücürükle de öteki kedilerle de

      Sevgiler

      Sil
    2. Ya ben bu yanıtını görmemişim:)))) valla haklısın canım yaaa..sevgiler

      Sil
  5. Uwwwww atlara fısıldayan kadın..
    Sana bisey diyimmi..bende kedilerle muhabbet etmek isterdim.
    Yav siz neyin kafasını yaşıyonuz durup dururken ordan oraya zıplıyonuz atlıyonuz falan hişş aloooooo derdim:):)

    YanıtlaSil
  6. KAHVE ZAMANI,

    Valla eğlenceli olurdu var ya kjhsaksajkaaa :-)))))

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Aslanlar bölümünü gülümseyerek okudum,son bölümü işe biraz huzunlenerek:( Çok güzel yazmışsın ve sonucu çok güzel bağlamışsın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüzün ağır duygu..senin yazılarında hep var..

      Sil
  8. eveet atlar aslanlar vallahi yaa evet evet amaaa şu trafo kedi fotisine allam çok çok güldüm yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Trafolar ve kediler ülke gündemini belirliyor , ciddi mesele :-p)

      Sil