7 Mayıs 2021 Cuma

1 YILDA HAYATIMDA NELER DEĞİŞTİ? MİMİ


Deep (tık) bloğunda bahsetmiş ; 

" Berra (https://berraed.blogspot.com/2021/04/1-yilda-hayatimda-neler-degisti-mimi.htmlçok hoş bir mim düşünmüş Mimler her zaman keyifli oluyor ve bizleri kaynaştırıyor" diye.


 Mimlere bayılan bendeniz de hemen atladım üstüne tabii. Buyrun efendim :



"Bir yılda hayatımda neler değişti? Bir yıl önce neredeydim ve şimdi neredeyim?"

1. Geçen sene olmamı istediğim yerde miyim?

Geçen sene hayatımın dünyayı kapsayan bir salgınla bu kadar mükemmeleşeceğini hayal edemezdim. Geçen sene olmamı istediğim bir çok yer var (ikizler burcuyum ben  öyle sabit ve sınırlı hayallerim olmuyor ne yazık ki) ama iş yerinde sevgili odamda çalışıyor olmak hoşuma giden seçeneklerden biriydi ve ben tam da oradayım. Yine de küçük seyahatler özlemedi değil bu gönül. Neyse, canım işim balım evim arasında geçiyor günler ve evet olmak istediğim yerler buralar.

2. Son bir yıl iyi mi geçti, yoksa kötü mü?

Son bir yıl iyi geçti diyeceğim çünkü hiç bu kadar kendime zaman ayırabildiğim bir dönem hatırlamıyorum desem yalan değil. Sadece dünya ve ülkemin gidişatına dönüp bakarsam...ki bakmayacağım. Gerçekten. Elimden bir şey gelmiyor ve elimden bir şey gelmeyen şeyler için üzülmek bu kısacık hayatlar için çok fazla. İki yazı öncesinde şıppadanak önümde işlenen cinayeti anlattım... Gerçekten biraz daha duru sular seyretmek, göğün mavisinde neşelenmek kararındayım yoksa ruhum ipini koparan bir kırmızı uçan balon misali süzülerek uzaklaşacak bu çirkeflikten ve benden.

3. Hedeflerimi gerçekleştirebildim mi?

Bir kısmını. Önemli bir kısmını evet. Yeni hedeflerin olmazsa hedeflere ulaşmak insanı mutlu etmiyor tam tersine boşluğa düşürüyor çok öncelerde öğrendiğim bir şeydi bu. Hedeflerime ulaştım, yeni ve şahane yeni hedeflerim var.


4. Neler öğrendim?

Hayat kısaymış kuşlar uçuyormuş. Abin de olsa sevdiklerin canını yaka yaka hiç yoktan sebeplerle dönüp gidebiliyormuş. 

Değişmez dediğin her şey değişebiliyormuş. Aslolan sevmeyi bilmek, sevebilmekmiş. İnsanlar olmayınca dünya daha duru, renkler daha parlak,her yer daha sessiz ve barış içindeymiş.Kadıköy misal: hiç bu kadar güzel olmamıştı.


5. Neler deneyimledim?

Kızım, evden hiç çıkmayan akıllı uslu  kızım corona olduğunda annelik güdüsünün benim bildiğimden de öte bir şey olduğunu deneyimledim.
 Ben corona olduğumda daha kaç kez ölümün kıyısından dolanıp yaşama döneceğim sorusunun  bana verdiği endişenin renginin eskisi gibi olmadığını deneyimledim. En önemli dileklerinin ve dualarının , hayat değiştiğinde  paldır küldür değiştiğini ve büyümek denen şeyin bazen yaşlanmaya dönüşebildiğini de deneyimledim. Ben çocuklarımı paylaşamam yarın bi gün aşıkolurlarsa oğlanları paralarım diyen bendenize hayatın  lafları  nasıl güzel yedirdiğini bir kez daha deneyimledim. Kızımın erkek arkadaşı covit olunca ülkesine dönemediği ve otelde onu yalnız bırakmaya gönlüm elvermediği için eve alıp baktığım yetmezmiş gibi cupgriye filan bile yedirdim mesela. Kişisel tarihimde bir devrimdi bu.

6. Kendimi daha mı yaşlı hissediyorum, yoksa genç mi?

Kendimi bugünü dolu dolu yaşamaya adadığım için ne daha yaşlı ne daha gencim..daha evvel böyle hissetmemiştim hiç.

7. Bir yıl sonra nerede olmayı umuyorum?

Montenegro ve İspanya. O ki hayal benim...daha mavide daha yeşilde ...

Siz de yapın çok güzel oluyor mimleri okumakkkk

18 yorum :

  1. Hahaha, paralanmış oğlan cidden çok zor durumda gözüküyor fotoğrafta Kadriyem. Güzel yüreklim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan,

      Ülkesine ailesine döndüğünde artık dolma sarmayı bilen farklı bir delikanlı idi o akshgaksghkashgkjasa

      Sevgiler

      Sil
  2. Keyifli olmasının yanında duygulu ve anlamlı bir yazıydı. Yalnız o kadar anlamlı şey olmasına rağmen ben erkek arkadaşta takılı kaldım:-)) Fotoğrafta çok mutlu olduğu her halinden belli ama gözlerinde de hafif bir şaşkınlık ve endişe hali var gibi:-) Sizin için büyük bir devrim olsa da en doğrusunu yapmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,

      Saplıksız ölçüde sahiplenen annelerdenim. Bana "hooooppp" diyen aklıma bin şükür...yoksa halimiz harap olurdu. Şaka bir yana oğlan ülkesine dönerken zeytinyağlı yaprak sarmayı öğrenmişti annesi yatsın kalksın bana şükretsin akshkashkasha

      Sevgiler

      Sil
  3. Merhaba oğlan sevimliymiş. Benim oğlan evlenicem dese ellerimle vericem. Cupgriye nerede var acaba yıllar önce karaköyde yerdik. Unutmuşum görünce sevindim yapan var hala demek bu arada bende ikizler burcuyum. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya,

      Kadıköy-Baylan tabiikisiii...bir gün bunu burada da denemelisin.

      Sevgiler

      Sil
  4. Ay ben son soruya takildim ben de seneye Portekiz Bahamalar ve Londrada olmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SevKoz,

      gezesimiz var bizim gezesimiz var :-)))))))))))))))) Portekizde buluşalım ayyyyyyyyyyyyyyy negzelllllllllllllllllll


      Sevgilerrrrrrrr

      Sil
  5. Cok anlamlı be güzeldi, bizden şikâyet etseler bile, hayat bizimle güzel, ben de ikizler burcuyum;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten,

      Hayattan ikizler burcunu çıkar..gökkuşağını bile siyah beyaz yapar bunlar Allah eksikliğimizi göstermesin ahjsgajsgjasgjgsja

      Sevgiler

      Sil
  6. Kızınız ve sizin corona olduğunuzu daha yeni duydum,çok geçmiş olsun, coronanın bildiğimiz gribal enfeksiyon olduğunu söyleyenlerde var,örneğin canan karatay hoca bile bunu söylüyo,şimdi hocayı ekranlara çıkartmıyolar doğruyu sölediği için,garip bir dünyada yaşıyoz.. :) Bi de Montenegro ve İspanya güzel yerler..Yanlız aşı pasaportu gerekebilir,Avrupa yavaş yavaş bu yöne doğru ilerliyo gibi.. Her daim böle mutlu ve umutlu olun, coronanın baş düşmanlarından biri de bu..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertuğrul,

      Geçmiş olsun dileklerin için teşekkür edeirm.Maskemi indirip baharı içime çekebileyim diye bilmediğim tenha yollar keşfettim..mutluluk ve yaşama sevinci gerçekten her şeye iyigeliyor haklısın. Canan Karatay için herkes bişiler diyor ama tek bildiğim kadın hep haklı çıktı. Senin yazını da bulduğum herkese yolladım..acaip iyi derlemiştin gerçekten...

      Sevgiler

      Sil
  7. çok geçmiş olsun maim...getirdikleriyle götürdükleriyle hayat bir şekilde akıyor, umuttan yana olsun kalpler:)
    hayallerinin gerçekleşmesi dileğiyle, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren'immm,

      Tüm güzel hayallerimiz gerçek olsun, sen hayatı şiir yap böyle güzel güzel ben de okuyayım

      Sevgilerrrr

      Sil
  8. bu bir yıl sana neler getirmiş yaa of hadi geçsin gitsin hepsi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeep.. bir yıl bana genelde güzel şeyler getirdi :) Geçip gitsin daha güzelini getirsin.

      Sevgiler

      Sil
  9. Ne çok severim mimleri okumayı bayılırım.
    Eskiden nasıl da mimlerdik yazardık birbirimize.İnşaAllah yine döneriz eskilerin güzelliğine.
    Güzel arkadaşım tam okuyamadım yazını ama yorumumu hemen yazdım az sonra işlerimi ayarlayıp telefondan okuyacağım yazını en ince detayına kadar ve diğer paylaşımlarınıda.Dedim ya çok severim mimleri okumayı ve çokta özlemişim..Sevgilerimi bıraktım kucak dolusu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Macide'cimm,

      Mimleri seviyorum ben deee ve inşallah dönelim güzelliklere evet.

      Sevgiler benden de kucak kucak

      Sil