13 Haziran 2021 Pazar

Müsilaj


Birlikte çalışırken dostluk kurmak daha zor , hayli ve hayli kuralcıyım ben. 

Birkaç tane istisnam oldu;onlar da canım ne ki ciğerimin ta içisi şeklinde kaldı hayatımda.

Birlikte çalışma sürecimiz sonlandıktan sonra bir araya gelmeye devam ettiğim iki güzel insan "F" ve "S" ile buluştuk geçenlerde. Hayata baktıkları yer nazik,kaliteli ve narin. Bana kalırsa ortak noktamız hemen hemen hiç yok. Ama onlarla olmayı çok seviyorum. Yaşadıkları ya da yaşattıkları her ne olursa olsun  "çok iyi ve çok kaliteli" iki insan onlar. Fotoğrafları , izin almadan paylaştığım için yüzlerini emoji ile kapattım. Bu nedenle sıcacık gülüşlerinden mahrum kaldınız. Belki başka zamana :-)

Kadıköy-Suadiye'de, her zaman özel mekanları  bilen "F"  önerisini dinleyip buluştuk. Hem mütevazı hem insanın  gönlünü  açan hem de güzel insanların gelip denize girdiği-güneşlendiği bir çay bahçesi orası. 

Önce mavi deniz parlak güneş modunda neşeyle başladı sohbet. Kahveler, çaylar,anılar, zeki insanlar geçmişe bağlı kalmaz :sohbet konusu bir de yarınlar!

Sonra birden denizin yüzeyi değişti. Gerçekten birden oluverdi. Müsilaj kaplayıverdi masmavi sahili.Elimiz yüreğimizde, ülkemin dünü -bugünü-yarını mahvedilmişken, toprağı-suyu-havası mahvedilmişken bir de denizinin yok edildiğini  ve bunun gerçek anlamda "hıyarlara" bağlı olduğunu ...

Bebeleri suya sokan anneler vardı.
Kimi aldırdı kimi aldırmadı.

Biz başka konulara dalmaya uğraştıksa da gözlerimizi denizden alamadık. Tüm sohbetler yarım kaldı.

Bunu bize bizden başka kim yapabilir?

Keşke aynı gemide olmayaydık "beyin yoksunu insan güruhu".

Keşke sizlerle aynı havayı filan da solumasaydık.

Tahammül edemiyorum.



15 yorum :

  1. Merak ve mutlulukla başlayan yazınızın böyle bir felaket ile sonuçlanacağını başlıktan az çok tahmin etsem de güzel gününüzün böyle keyif azaltıcı bir olayla anılmamasını dilerdim. En kısa zamanda denizlerimizin temizlenmesi ve sebebi olanlardan hesap sorulması dileği ile ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TTahmazoğlu,

      Mutlu başlayıp mutlu devam eden hikayelerimiz de olacak , inanıyorum ben buna. Hatta biliyorum diyeyim.

      Adalet ağır da olsa gelir ve yapması gerekeni hep yapar. Bunu da biliyorum.

      İyive güzel günlerde dünyaları paylaşmaya devam etmek dileğiyle..sevgiler

      Sil
  2. Doğa affetmiyor, deniz affetmiyor işte.
    Denizdeki habitata nasıl kıydık böyle.
    Güzel ülkemin maruz kalmaması gereken bir durum.
    Üzülmemek elde değil. İnşallah en kısa zamanda gerekn müdahaleler yapılır, denetimler aksamaz. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YILDIZ,

      Geçmişe yarına bugüne..hepsine kıydılar hepsine.
      Üzülmüyorum ama öfke dağlar denizler kadar

      Sevgiler

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. SevKoz,

      Üzülmüyorum ama öfke dağlar denizler kadar

      Sevgiler

      Sil
  4. Bizde eşimle sahilde yürümeye çıktığımızda gördük çok üzüldük inşallah düzelir. Istanbulu mahvettik gelecek nesiller bizi affetmeyecek. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya,

      Affedilecek yanımız yok...geçmişi bile kirlettik

      Sevgiler

      Sil
  5. Geçen hafta Eskihisar'da bende aynı duruma şahit oldum.. Uzaktan bildiğiniz Salda Gölü duruyor ama yaklaştıkça felakete daha yakından şahit oluyorsunuz.. 3 sene diyorlar tamamen temizlenmesi ama bir kere bu hale getirenlere, insanın inanası gelmiyor..

    YanıtlaSil
  6. Çok kötü. Her yeri bitiriyoruz.. Dağları, nehirleri, gölleri, denizleri. Doymak bilmiyoruz. Çocuklar ve torunlara bırakacağım dünya bu olmamalı.

    YanıtlaSil
  7. doğaya verilen zarar, bize, çocuklarımıza, geleceğimize yansıyor...
    çok üzücü...

    YanıtlaSil
  8. Yüreğimi acıtıyor doğaya yaptıklarımız.

    YanıtlaSil
  9. Geçmişe bağlı kalınmaz ama vallahi ben öylesine çok özledim ki eskiyi geçmişi teknolojinin olmadığı insanların mütevazi insan gibi olduğu o günleri çok özledim adeta mum ile arar oldum.Arkadaşımla oturup durup hep eskileri konuşur olduk geri gelmesi mümkün olmayan o harika günleri.
    İnsan kadar zalim var mı doğada en sonunda denizi de kirlettik balıkları deniz canlılarını hiç düşünmeden ne geçtiyse elimize adeta çöplük alanı gibi attık denize.Yazık inan öyle çok üzülüyorum ki bu zor bu düşüncesizce yaşanan hayatları gördüğümde.
    Umarım düzelir.

    YanıtlaSil