2 Ekim 2022 Pazar

Mutlu Keyifli Bi Yazı bu..Okuyunuz ve Paylaşıldıkça Çoğalan Sevinçlerden Payınızı Alınız/Zümrüdü Anka Kuşunun Tüyü



Nehir de Hacettepe'yi kazandı ablası gibi.

Öğrendiğimizde annem ben Selin ve Nehir sağanak yağışlı bir günde Gemlik otogarına gitmeye uğraşıyorduk Eskişehir arabasına yetişmek üzere ve sağ tarafı denize dik yamaçlı kaygan yoldan giderken  Nehir'in "anne ben Hacettepe kazanmışım" demesi ile sakin yağmur sesi başka anlam kazanmıştı ama ben ona inanmayıp sabahın köründe üniversite sınav sonuçları mı açıklanır demiştim  ki tam da bu neden le Seiln  donakalmış kardeşinin elinden telefonu alıp  "anne gerçekten Hacettepe'yi kazanmış Nehir" deyiverdi.

Sonrası az sadaka çok bela savar niteliğinde bir sahneydi.

Annem sevincinden öyle bir çığlık attı ki garibim taksi şoförü araca takla attırmakla  uçurumdan aşağı yuvarlamak arasında çelişkiye düştü. Annem bir karıştır ama komançilerde yoktur ondaki ciğer çığlık attı mı zıplatır hani. Taksiden indiğimizde hala boş bakıyordu  şoförün gözleri...neyyyse

Sonra şapkadan tavşan çıkartan kızımı bağrıma bastım. Bir kaç gün o da ben de  ablası da dershanesi de babası da..hani anneannesi hariç cümle alem de inanamadık sonuca.

Selin tam bir akademik dehadır. Onunla ilgili bişi takip etmek gerekmez. Bankodur. Daima birincidir, ödevlerini geciktirmez her konuda yeterlidir,inanılmaz sosyal dengesi mükemmeldir filan hani çocuk Allah'ın bir lütfu...daha azı ile tanımlayamam onu ..haksızlık olur.

Nehir masaldaki ağustos böceğidir. Matematik ile bağı 62'den tavşan çizmekten ibaret.Dikkat dağınıklığı o radde ki çoğu zaman ilacı da unutur.Ama kalbi..ahhh atlas okyanusundan daha geniş ve zengin . Kedilere keman çalar,evde salyangoz besler..diğerlerini saymayayım. Her canlıyı sever. 3 kuruş harçlik biriktirse bizden gizli Darüşafaka'ya yatırır (iyilik gizli olmalı düsturu).

İkisi de ayrı dallarda o kadar mükemmel o kadar kusursuz o kadar özel ve o kadar güzeller ki ben bunu  hak edecek ne yapmış olabilirim diye düşünür dururum  yıllardır.

İkisi de sağlam Atatürkçüdür..

Dershane dedi ki mezuna kalmasa iyi olur. Hani beklenti.."severiz biz Nehir'i " boyutunda. Meslek seçimi testi yapıldı. Karate Kid ile Aşk ve Gurur arasında geniş bir skala. Alaka yok yani yaklaşık bağdaşık hiç bişi yok.

Deneme sınavlarında herkes kaç netin var diyor , Nehir eksilerde.

Sınavdan çıktılar. Kaç netin var diye konuşuyor herkes. Nehir hatırlamıyor ki ne yaptığını. Panik içinde eteğini beline dolamış elinden geleni yapmış kuzum.Kurban olurum onun minnacık yüzündeki endişe çizgilerine.. Hatta anlatmıştım size şu yazımda bunu (tık)

Neyyse..sonuç gelince işte öyle annem çığlığı bastı, takla atmaktan son anda kurtardık yani.

Sonra Nehir değişti. Mükemmel yönde değişti. Mutluluk kadar insana yakışan ve tedavi özelliği olan duygu var mı acaba? Sürpriz yumurta, ışık saçan bir genç kıza dönüştü.

Ablası ile aynı öğrenci evinde kalması ise bu işin kusursuzluğuna Zümrüdü Anka tüyü  dikti.

Hazırlıklar, evraklar yolculuklar gitmeler gelmeler...bugün itibarı ile Özer ve ben yemekleri 2 kişilik pişirmeye alışacağız. Herkesin hayatı  kendi yoluna girdi ve ben daha mutlu bir ayrılık senaryosu hayal edemiyorum (ederim ama sonra..Nasa'da işe başlasınlar filan mesela çocuklarım).

Haaa bi de: insanlar ne acaip var ya. Nehir Hacettepe kazanınca "sen bilerek kızı kötü anlattın nazar etmeyelim" diyenler oldu. Vallahi dediler...

Ekim hiç bu kadar güzel gelmemişti. Şimdi işteyim.Sonra kalkacağım ve hiçbişiyapmakzorundadeğilimvallabillainanılmazamagerçek ülkesinin sakin sularında kendimi bir bardak çay, kitabım ve yağmur sesinin kucağına bırakacağım.

Güzel kızlarım..gurur duydum yahu!



25 yorum :

  1. Tebrik ederim , size de evlatlarınızdan yaşayacağınız nice mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dlkgzr,

      mutluluklar hepimizinhayatında daim olsun..çok yorulduk son senelerde ülke olarak insan olarak..gülümsemek ve mutluluklar paylaşmak istiyorum artık.

      Sevgiler

      Sil
  2. Yaa ne güzel olmuş abla kardeş aynı yerde okuyacak olmaları. Tebrik ederim çok çok sevindim, sınav zamanı endişelerimizin yerini sevinçler aldı şükür ki.Biz de Odtü'ye girdik. Benim kızımın adı da Selin bu arada, sanırım bu isimdeki çocukların ortak bir özelliği tanrının bize bahşettiği birer lütuf olmaları diye düşündüm. Ben de sık sık onu hakedecek ne yapmış olabilirim diye düşünürüm. Hiçbir şeyi söyletmez, kendi kendine çalışır, yapar, becerir, başarır.Nehir'de Selinlerden aşağı kalır değilmiş, çaktırmamış size. Aferin ona, yolu şansı açık olsun güzel kızlarımızın. Kocaman bir kalp bıraktım. 🧡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aytacrafts,

      oooooooooo ODTÜ candır...Hacettepe de köklü kurum ama ODTÜ "elini kolunu sallayarak korumalarla girilemeyen" apayrı bir yere sahip.Selin'ler gerçekten (ay gözlerim doldu bak yaaa çok seivindim sizin Slien'e de) bir güzel bir başka oluyor. Ne şanslıyız ne güzeliz bak yazının başlığı paylaşılınca çoğalan sevinçlerdi ya..cidden mutluluğuma mutluluk, sevincime sevinç katıldı. Hadi daha güzel haberleri paylaşmak nasip olsun inşallah.

      Nehir'imi sormayın ya :-))))))))))))) Daimi tebessümüm onlar benim

      Sevgiler

      Sil
  3. Maşallah Kadriye’ceğim. Anneleri öyle özel bir kadın ki; çocukların başarısına hiç şaşırmıyorum. Bazen insanları tanımaya gerek yoktur. Sen de öyle bir kadınsın. Mutluluğunuz katlanarak çoğalsın. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Persephone,

      Hakikatten mutluluk paylaşılınca çoğalıyor bak.. senin satırlarından sonra göğsünü daha bir kabartıp daha bi havalara uçmamak mümkün mü? Kocaman öpüyorum seni çok teşekkür ettim

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Deep,

      Bir meksika dalgası hak ettiler yani :-)

      Sevgiler sana da

      Sil
  5. Tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyorum. Atatürkçü olmaları kafalarının iyi çalıştığını gösteriyor zaten:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,

      Cansın :-) Ataürkçü olmayanda ya beyin ya yürek ya ikisi birden eksiktir. Şükür doğru düzgün evlatlar yetiştirdik.

      Sevgiler

      Sil
  6. Ayyyy, öperim ben onları kocaman kocaman. Böyle ayrılıklara can kurban. Gülüşleri hep ışıldasın.

    Niye söylemiyon kızın çalıştığını, nazar değmesin diye heeee, babababa 😄 Herkesi kendileri gibi sanayorlar cancağızım, başka türlüsünü bilemezler ki, napalım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Verem ettiler beni Handan verem :-)))

      Öpüyom seni

      Sil
  7. çok sevindim maim, hayırlı uğurlu olsun:) güzellikler sizinle olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maviye iz süren'im,

      Güzellikler bizlerle olsun, yorulduk yorulduk

      Sevgiler sana kocaman

      Sil
  8. Bence en iyi şans iyi bir annenin kucağına doğmak. Ben kızlarınızın çok şanslı olduğunu hissettim satırlarınızı okurken. Mutluluğunuz daim olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dear Monarosa,

      Ne güzel ne onurlandıran satırlar valla gönülden teşekkür ederim. Mutluluklar bizlerin olsun, hep paylaşalım hep çoğaltalım dilerim..sevgiler

      Sil
  9. Maşallah diyelim artık ankaralı olmuş kuzulara:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,

      Açtılar kanatlarını uçtular ..huzurlu bir hüzün kaldı geriye. Daha güzel günlerimiz olsun dilerim, çok sağol

      Sevgiler

      Sil
  10. Allaha şükür çok sevindim kendi çocuğum gibi hayırlısıyla bitirir inşallah. Yüzleri hep gülsün. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hülya,

      Senin çocuklarına da ben öyle seviniyorum :)

      Sevgiler

      Sil
  11. Tebrik ederim hayırlı uğurlu olsun. Benim oğlum da İstanbul'a gitti . Bana biraz zor gelmiş olabilir ayrılık:) Yolları açık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kadriye,

      aaaa adaşım hatta artık kaderdaşım :-) oğlun nereye geldi? var mı yapabileceğim bişi?
      Yolları açık olsun, vatana hayırlı evlat olsunlar inşallah

      Sevgiler

      Sil
  12. Çok keyifle okudum yazıyı, kızım yok ama kızlarım varmış gibi sevinç duydum:) Tebrik ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,

      Anneliği tanımlarken "daha güzel bir şey için terk ettim onca sevdiğim özgürlüğümü" demiştim.
      Şimdi huzurlu,gururlu bir hüzün bana kalan
      Daha güzel günler sizlerin olsun. Çok çok sağol

      Sevgiler

      Sil
  13. İlkay ,

    Umarım yarınlar onlara da bu vatanın diğer güzel evlatlarına da en güzelini getirir..özledik güzel şeyleri

    Sevgiler

    YanıtlaSil