16 Eylül 2016 Cuma

Tarık Akan, Zeki Alasya ve Gandalf




Çocukluğumda,Türk Filmi ya da western izlerken annemin hüzünle "bunların yarısı rahmetli şimdi" dediğini duyardım, aldırmazdım.



Oysa şimdi, ölen her oyuncu-sanatçı-figürle hayattan kendisine ait bir anı-bir izin silindiğini ve hüznün kaynağının bu dizimi hiç bozulmayan hayat akışı olduğunu anlıyorum.


Zeki Alasya vefat ettiğinde,tanıdığım-bizim evden biri ölmüş gibi hissettim.

Çocukluğumun önemli bir parçası, film boyu az gülmüşüz gibi sonunda SON yerine NOS yazışı ile yerlere yattığımız neşeli günün anılarımdaki renkleri de gitti onunla.


Devekuşu Kabare'yi izlerken babamla attığımız kahkahalara içeriden koşup gelen son derece muhafazakar teyzemin bu açık saçık esprilerle dolu şeyi birlikte izlememize tepkisini tınlamayan babamın "mizah en iyi izah, iyi espri zeka gerektirir" söylemleri ile neşemizi besleyişi koştu geldi unutulmuşluklar diyarından.

Son 14 yılda solan ve unutulan bir çok şey gibi , gülüşümüzü özledim.

Tarık Akan öldü haberini görünce,sabahları tavan yapmış olan neşem bir anda soldu gitti.
Darbe aldım.
Üzüntüm o boyuttaydı.

Yakışıklıydı (40'ımdan sonra farketmiş olsam da çok yakışıklıydı)
Cüssesi de kalbi de dev gibiydi.
İnandığı şeylerin arkasında duran sağlam biriydi.
Saygı duyuyordum.
Filmlerini,sanatını seviyordum.

Ölmesini (rahatlıkla) dileyebileceğim onca saçma insan varken neden o dedim içimden sıkkın ve yüksek bir sesle bağırıp.

Bisikletime atlayıp mavi denizin altın parıltılarında aklımı dağıtmaya uğraştım.

Gariptir, Yüzüklerin Efendisinden sözler geldi teselliye.
  • Pippin: Böyle sona ereceğini hiç sanmazdım..
Gandalf: Son mu? Hayır bu yolculuğun sonu değil.. Ölüm, sadece başka bir yoldur; hepimizin aşması gereken...

  • Yaşayan pek çok kişi ölümü hakeder. Ölülerden bazıları da yaşamı. Yaşamı onlara verebilir misin, Frodo? Ölüm hakkında karar vermekte aceleci olma. En bilgeler bile sonu göremez. Hislerim Gollum'un iyi ya da kötü yanının bu iş bitmeden bitmeyeceğini söylüyor.


Çocuklarım yanımda,neşeyle kahvelerini içiyorlar. Türk filmlerine neden hüzünle baktığımı  , her kaybettiğimiz sanatçıyla çocukluk anılarımın renginin soluşunu, yitirdiklerimin sadece birer isim olmadığını onlara anlatmayacağım.

Hüzün, ilerki yol kavşaklarında bekliyor zaten. 
Zaman yettiğince neşeyle bezensin çocukluk anıları.

Şimdi kahvemizi içeceğiz.
Fal kapatacağız.
Şekillere güleceğiz.
Ve yitirdiklerimizin yerine daha güzellerinin gelmesi için umuda sarılıp yaşama güveneceğiz.

Işıklar içinde uyuyun tüm güzel insanlar.







16 yorum :

  1. "O iyi insanlar, o güzel atlara binip gittiler" hakikaten :(
    Ne acı hiç ölmeyecekmiş gibi düşündüğümüz insanları kaybediyoruz....

    Öpüyorum seni maim ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölmeselerdi iyiydi Şebnem,
      Olması gerekenden çok uzak çarpıyor yüreğim gerçeklere bugünlerde
      Ama Gollum dururken gidenlere yürek acımızı teselli edecek kader inşallah diyelim

      Umuda inanmaktan başka ne kaldı elimizde Şebnem'im..sevgiler

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Kendi gibi güzel olsun mekanı amin Şenay
      Severdim hem de çok..

      Sil
  3. Şuna inanıyorum içi yani kalbi güzel olan insanların yüzüne mutlaka yansıyor Tarık Akan da öyle biriydi. Arkasından hayasızca küfredenler, geberdi diyenlerin birini yolda gören çocuklar korkar çünkü içleri o kadar kötü. (Dilipak denilen meymenetsizi kastettim, adamın suratı öyle kötü ki, gözleri, bakışları ben kötüyüm diyor, bakkal olsa küçük çocuğumu ekmek almaya göndermem bu kötü bakışlılara içlerinin kötülüğü suratlarına kazınmış.) Ben kimseden nefret etmezdim ama Tarık Akan gibi bir insanın ölüsüne nefret kusan zihniyetten ölesiye nefret eder oldum. Bu nasıl bir zihniyet?
    Mekanı cennet olsun...:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O,hastalıklı mutant bir zihniyet ve ne yazık ki "defolu ürün" diyerek iade edebilecceğimiz bir makam yok Müjde :p ))))

      Seni anlıyorum emin ol..

      Sevgiler

      Sil
  4. Bugün benimde hiç havam yok duyduğumdan beri çok üzüldüm mekanı cennet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebek Etkisi,
      Anlıyorum ben seni;yüreği buz bağlamamış, aklı donup kalmamış kim duyarsız kalabilirdi ki?
      Mekanı cennet olsun :-(

      Sevgiler

      Sil
  5. Cumhuriyet ve Atatürk'e gönülden bağlı, emekçi bir insandı Tarık Akan. Salon filmleri çekip, ceplerini doldurmak yerine zor olanı seçti, yalnız ve dimdik durmayı.
    Sistem adamı olsaydı bugün o hastalığa yakalanma ihtimali çok düşüktü. Bir söyleşide "İçiyorum kahrımdan, sorumlusu devletin başındaki adam." demişti. Muhaliflerin bu ülkede tek bir günü güzel geçmiyor zira algıları açık, okuyorlar; gerçeği biliyorlar ve elleri kolları bağlı olmanın üzüntüsünü yaşıyorlar. Sevdiklerimizi uğurlayışımız bundan. Düzen iyileri yok etme üzerine, öyle ya da böyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdan Kalan,

      Soner Yalçın yazısında bir yerde "O; işsizliği, açlığı, cezaevi hücreleri gibi nice baskıları göğüsleyen bir devrimci sanatçıydı" demiş. Gözlerim dolu dolu okudum başı dikliği ve bedeli okurken. Söyleşide okuduğunu aktarmışsın,ilk kez duydum.Daha evvel bilsem yazıda yer verirdim. Uzun adamdı,hem uzun hem adamdı.

      Yolcu edemeyişimiz bundan...

      Sil
  6. O güzel insanlar, o güzel filmleri de alıp gittiler. Yediden yetmişe, defalarca kez izlediğimiz filmlerin sanatçıları tek tek gittiler, gidiyorlar. MEkanı cennet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buzlu Kalem,

      Güzel olan her şeyin gerilerde kaldığının farkındalığı mı gelecekte bizi bekleyenlere inancımızın azalması mı bu kadar berbat hissettiriyor bizlere bilmiyorum.

      Mekanı cennet olsun...sevgiler

      Sil
  7. dünüm tarık akana ağlamakla geçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,

      Dün içime kapandım,ne kapımı ne penceremi açasım yoktu.Seni anlıyorum...

      Sevgiler

      Sil
  8. Ölümün yeni bir yol olduğuna inanıyorum ama beni üzen sessizliği...

    Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana yaraşır bir yorum olmuş Ersin
      Teşekkür ederim.

      Sil