6 Kasım 2016 Pazar

Dr Strange-Sinema


Cumartesi geldiğinde korkunç gündem, güvenlik korkusu, iş yerinde çok kaldığım için evde işlerin birikmesi ve bi milyon daha nedenden dolayı bütün hafta beklediğim film günü gelmesine rağmen sinemaya gidemeyeceğimden emindim.

Oysa ki evren dilekleri kabul ediyor değil mi?

Mızıkdanmadan usul usul "keşke"lenmiş kalbimin sesi duyulmuş olacak ki son anda eşimin de sinemaya gitme isteği sesli ifade edilince şaşkın halde sinemada buldum kendimi. Yaklaşık 27 senedir yanıdığım kişinin sinemaya gitmeyi ilk isteyişi bu ve ben de şaşırdım doğallığıyla.

O "Dağ" filmine bilet aldı ben ise heyecanla beklediğim "Dr Stange" filmine.


Bilim kurgu-fantastik film türünü çok seviyorum ben.
Bu filme de bayıldım netekim.
Süper hüper şahane bişiydi benim için.
Bir daha gideceğim.



Filmin başlangıcı zaten "doğru yerdeyim" dedirtti bana. Boyutların bükülmesi ile oluşan muhteşem döngü görselleri 3 boyutlu gözlüğü gözbebeğime kadar sokmama neden oldu.Oyuncu kadrosu  dörtdörtlük.



Tilda Swinton'un ifadesiz ifadesinin derinliği  Narnia Günlüklerinden beri beni benden alır. Benedict Cumberbatch ise Sherlock'tan beri sempatiyle izlediğim bir cici amca. Keyiflendim haliyle.     


Benedict Cumberbatch...
Chiwetel Ejiofor...
Rachel McAdams...
Benedict Wong...
Mads Mikkelsen...
Tilda Swinton...
The Ancient One

Astral beden, gerçeğe hükmetmek,zihin gücü, farklı boyutlar ,egonun yarattığı körlük, Hay'dan gelen Hu'ya gider'i almak isteyenin gözüne soka soka veren bir mesajı da var . Kullanılan semboller gani. Sırf bunun için bile bir daha izlenebilir benim kitabımda.



Yalnız, hanikimdi o yüzü gözümün önünde adını hatırlayamadım . Western filmlerinde algıyı değiştiren; kötü adam siyah pardesü giyerken her zaman , bir filmde beyaz pardesü giymişti kötü adam ve beyazı iyiliğin simgesi olma algısından çıkartmıştı hani. Neyse, bu filmde de iyi ve kötü mesajları kafa karıştırıcı, metni tersten okuyan bir mesajı var. Bir daha izlemek istememin nedenlerinden biri de bu. Ölümsüzlük-bir'e ulaşıp bütün olma kötülerin daveti. Yaşam ve an içinde anı çoğaltıp var oluşu sürdürmek ise iyilerin. Kahraman  bir olmakla ilgili  çağrının asıl sahibi şeytanla pazarlık yaptığında "yobazları al dünyadan" diyor mesela. Farkında olmadan içimi çekip yüksek sesle "amin" deyivermişim. 

Benim duam yaradana :Allah'ım yobazları al bu dünyadan..amin.


Neyse, kostümler de şahaneydi. Makyajı etkileyici buldum. Filmin içine kütüphaneci ile yapılan espriler yerleştirilmiş, kütüphaneci gülmese de ben çok güldüm. Beyonce esprisi özellikle muhteşemdi.



Ben bir daha gideceğim, fantastik film severler kaçırmayın mutlaka gidin.

Dağ filmi için :
Ben ilk seansa 11'de girdim, eşim 12:15'te.
Dolayısı ile ben erken çıktım ve ilk yarı arasında onu bir göreyim diye bekledim. Çıktığında "hadi gidelim" dedi. İkinci yarıyı izlemedi. 

Bilemedim film mi nahoş o mu sevmedi.

26 yorum :

  1. Benedict Cumberbatch ve Tilda Swinton hakkında aynı görüşteyiz :) Ben bu filmi pek bilmiyormuşum o yüzden beklemiyordum ama bilimkurgu fantastik benim de en sevdiğim türler. Madem de beğenmişsin hem tekrar izlemek üzere ben de 13.30 seansına gideyim o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şenay, gittin mi gittin mi
      Sen de filme gönül
      verdin mi verdin mi :-)

      Sevgiler

      Sil
  2. Ben de bugün oğlumla izleyeceğim bu filmi. Dün gitmek istemişti oğlum, işlerimden dolayı bugüne aldık programı... Benim için iyi oldu bu yazı. Şimdi daha bilinçli bir gözle izleyeceğim filmi... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar senin izlenimlerin nasıl? Oğlun nasıl buldu filmi?
      Dilerim en az benim kadar eğlenmişsinizdir
      Sevgiler

      Sil
    2. Valla ben de çok sevdim. Benim oğlan zaten marvel filmlerine bayılıyor:) Eh senin yazından sonra açıkçası koşar adım gittim:) Sevgiler...

      Sil
  3. Çok meraklandırdın ben de gideyim mutlaka. Bu arada eskiden Dr. Strangelove diye bir dizi ya da film hatırlıyorum - hayal meyal- onunla bir ilgisi var mı acaba? Google'da bakarım. Makyaja bittim hakikaten süper. Çok teşekkürler, sevgiler....:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makyaj di mi Müjde
      Kimbilir kaç saatlerini alıyordur bu makyajlar
      sektöre bayılıyorum ama iki çocukla devam edilecek bir sektör değil en azından benim için

      Sevgiler

      Sil
  4. Cumberbatch diyosun, Tilda diyosun, fantastik diyosun, hımm, valla güzel.

    Ben de bir mim olayına girdim, yıllardan sonra, bir ara cevaplarsın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda
      Daha sık mim yapmalısın
      sende var olanları izlemek gayet keyifli

      Sevgiler

      Sil
  5. ay bu benedikt günümüzün en popüler oyuncusu olduuuu izleyim bunu tımams :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çağla sen zaten 9 göz 120 kulak 550 ele sahipsin diye düşünmeye başladım :-)

      Sevgiler

      Sil
  6. oh be biri yorumlasa da emin olsam gitmeden diyordum, sabırsızlanıyorum sayende :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi Poşet Kitap

      Kıkırdadım yorumunu okuyunca. Benim film keyfim senin işine yaradıysa ne ala , benden mutlusu yok öyle diyeyim

      Sevgiler

      Sil
  7. Film izlemeye ara vermiştim.. Başlamak için iyi bir sebep:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kahve Telvesi,

      Dönüşün muhteşem olur valla. Fİlmi izlersen yorumunu merakla bekliyorum

      Sevgiler

      Sil
  8. Güzel fantastik filmler bana ilaç gibi geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi Handan?
      Sokulmaya uğraşılan kalıplardan uzak, hayal et ve dene filmleri aslında bunlar
      Ben çok seviyorum

      Sevgiler

      Sil
  9. Merak ediyordum zaten, şimdi "illa ki izlesem" oldum.
    Siz karı koca ayrı mi tanımıyorsunuz sinemada, iyi fikirmiş. Yıllardır boşuna senin film benim film kavgası yapmışız demek 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif biz neredeyse hiç kavga etmedik 27 senede (çocuklar için olan tartışmaları hariç saydım)
      Farklı olduğunu bilerek aldım, farklılığına saygı duydum. Aynı yere gittiğimiz pek nadir bizim :-)

      Sevgiler

      Sil
  10. Fantastik filmlere bi alışamadım gitti Kadriye...
    Ben daha çok dramı, yaşanmış hikayeleri seviyorum...
    Güzel bir gün geçirmene sevindim canımcım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu iyi bittiyse yaşanmış hikayeleri de severem Şebnem'im
      Lakin üzüntüye tahammülüm yok artık
      Fantastik filmde bile soruyorum önce "sonu iyi mi bitiyor" diye

      Gemi senin kaptan sensin, neyi seversen onu izlersin :D

      Sevgiler

      Sil
  11. Benim oğlan merakla bekliyordu ve banada gidelim diyordu. Pek sıcak bakmıyordum ama yorumundan sonra merak ettim. Gideceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadriye oğlunda marvel sevenlerden mi yoksammm :-))
      Benden selam ve sevgi oğluna, umarım filmi beğenirsiniz

      Sevgiler

      Sil
  12. Kızım da bana dedi. Gitmeyi ve izlemeyi çok istiyor. ben de fantastik ya da bilim kurguda kopa biliyorum. Ben artık zor beğeniyorum. Noluyor bana ya?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün, zor beğenmen ya kalitede seçici olmaya başlaman ya da ruhun darlandı abuk subuk şeylere tahammül edemiyor olmandan kaynaklanabilir diye düşündüm. Kızın kaç yaşında bilmiyorum ama keyifle izleyin sefanız bol olsun derim ben

      Sevgiler

      Sil